lunes, 4 de marzo de 2013

2 de març, Reconeixement del Rodal

2013.03.02 / Entrenament Reconeixement Circuit El Rodal de Sabadell

Estem a dues setmanes de la Marató de Barcelona, i, ves per on, gràcies a la “habilitat” dels Organitzadors de Curses de la Nostra Ciutat, Sabadell, coincideix que també ho estem d’una de les millors curses que es poden fer actualment al panorama de ruta i soft trail de Catalunya, La Cursa del Rodal de Sabadell. Sí amics, és una pena, però enguany, els organitzadors van creure oportú privar-nos a molts dels sabadellencs de poder córrer una de les curses que més estimem, en fer-la coincidir amb una la Prova Reina de l’Atletisme de Fons en Ruta de Catalunya, la Marató de Barcelona.

Bé, des de Sloprunners volem preparar tots els que estiguin interessats en fer la Cursa, i la puguin fer, plantejant dos entrenaments de reconeixement del circuit, els dissabtes, 2 de març, i el 9 de març. L’horari de la convocatòria, es fa coincidir amb el de l’Entrenament Solidari de cada dissabte, les 08:00, i es comparteix aproximadament un km amb tot el Grup, inclús el ritme, per tal d’escalfar correctament pel que ha de venir.

Arribats al Parc Catalunya, a tocar de la cascada, trenquem a la dreta per baixar a l’Eix Macià i creuar per pujar fins la Plaça de la Creu Alta. Tot i el que s’havia previst, el matí no és tan fred, i a aquestes hores que no hi ha trànsit, fins i tot és fàcil córrer per la ciutat, encara dormida.

Un cop a la Ctra. De Prats, comencem a agafar ritme de creuer, còmode per alguns, i no tan per uns altres, però de seguida vindrà la baixada forta pel barri de Can Putxanet, fins al Parc de la Clota, per on agafarem el marge esquerre del Riu Ripoll, pujant fins el pont de la Preslan, a on comença la primera dificultat real de l’entrenament.

Als que no han fet mai aquesta cursa, els informem del recorregut, fins a aquest punt, que no és altre que pujar des de les pistes d’atletisme de Sant Oleguer pel marge esquerre, fins el Pont de la Salut, a on es creua al marge dret, punt en el que ens trobem ara.

Iniciem la pujada de prop d’un km de la Horta d’Arrahona, exigent per la seva constància i longitud, tot i que el pendent no és tan dur. En arribar als antics vivers, trobem un petit descans, però de seguida el camí torna a inclinar-se fins a arribar a la coneguda com “Casa de los Patos”, per on trenquem a la esquerra per anar a buscar l’Aeròdrom de Sabadell Can Moragues.

A aquestes alçades d’entrenament, i després del primer “pal” del mateix, les converses disteses s’han acabat, i algunes de les unitats, comencen a patir com si d’una competició es tractés, i això que hem suavitzat el ritme per re agrupar-nos, mentre alguns comentem lo privilegiat que és aquest esport, lo bonica que és La Mola, i el dia tan bo que fa.

Enfilem el Camí de Can Moragues, que ens porta fins a Togores, comentant també les meravelles de la naturalesa, un bosc que s’havia podat per fer un tallafocs natural, i que s’ha repoblat de forma espectacular.

Deixem enrere Togores de camí cap a Can Vidal, i, sense arribar accelerem inconscientment el ritme baixant al torrent, i a la següent pujada, la que ens farà arribar al Camí Ral, el de Castellar a la Salut, el grup s’acaba de trencar. El Pere R., requereix una aturada tècnica; el Sergio L., que està patint més del que voldria, es queda enrere; el David, que va una mica perdut; i el David S., que es queda per guiar-los fins a “casa”.

Seguim endavant fins el trencall a la dreta, per fer la baixada pronunciada que ens tornarà a portar fins a la pujada curta, però forta, de la Torre del Canonge, amb sorpresa inclosa, en forma d’arbre caigut al camí, que ens fa grimpar pel marge del camí, retallant un trosset.

Arribats un altre cop al camí de l’Horta d’Arrahona, els David G., Carlos M., Raúl M., i Antonio S., i donada la hora que comença a ser, i el que s’ha de competir demà, decidim de mutu acord incrementar una mica el ritme, aprofitant també la baixada del camí, fins arribar novament al Riu Ripoll, sota el Pont de la Salut, a on es queda el Raúl, també per aturada “tècnica”, i seguim fins al Vapor Nens Buixó, a on trenquem a la dreta, vorejant el vapor, i pugem per la exigent, molt exigent Cobertera, per arribar al carrer Covadonga.

Un cop a la ciutat, ja suavitzem el ritme, per tal d’acabar còmodament i recuperant, gaudint també dels carrers cèntrics de la ciutat, Tres Creus, Sant Pere, Plaça del Gas, del Mercat, i finalment, carrer Calderón, per acabar a Margenat, a la porta de la botiga.

Ha estat un molt bon entrenament, un total d’1h22’20’’, a un ritme entre suau per alguns, i menys còmode per altres, però mai exigent, sempre entrenament, i per alguns altres una mica més curt, en haver agafat altres opcions de tornada més directes, per recuperar millor.